Mercury

Az a gyártó amelyik 5 év gyári garanciát mer adni a termékére csak nagyon jó motort gyárthat. A Mercury csónakmotor kifejezés egyet jelent a kirobbanó erővel, élménnyel és feszültséggel – adrenalinnal. 70 éve készíti a Mercury legteljesítőképesebb, legmegbízhatóbb hajó és csónakmotorokat a világon. A Mercury / Mercruiser cég az egyetlen olyan csónak, illetve hajómotor gyártó, amely rendelkezik a teljes, az ISO 9001:2000 bizonyítvánnyal a csónak és hajómotor gyártásra vonatkozólag, vagyis a minőséget beépítették minden egyes csónak és hajómotorba, melyet a Mercury, illetve Mercruiser név alatt bocsátanak ki. Mégpedig nem csak az USA-ban, hanem az egész világon.

Például 5 év gyári garancia

A csónakmotorok, hajómotorok, hajtóművek korróziónak kitett részei XK 360 jelű nagyon alacsony, réztartalmú alumínium – szilícium öntvényből készülnek, ahol az alacsony réztartalom adja a korrózióállóságot még sós vízben is – a szilícium pedig a szilárdságot. A csónakmotorokat, hajómotorokat, hajtóműveket ezután 20 lépésből álló tisztító és festő folyamatnak vetik alá, melynek során korrózióállóságot fokozó bemerüléses elektroforetikus festést alkalmaznak. Rengeteg saválló anyagból készült alkatrészt építenek be a csónak- és hajómotorokba – különösen a vízzel folyamatosan érintkező részeken (vízpumpa, propeller tengely, hajtótengelyek.

Négyütemű Mercury csónakmotorok

40 %-al kevesebb fogyasztás, 90 %-al kevesebb káros emisszió jellemzi őket a kétütemű csónakmotorokkal szemben. Ezek a csónak motorok rendelkezésre állnak a 2,5 LE teljesítménytől a 115 LE teljesítményig.
Mercury 2,5/ 3,5/ 4/5/ 6 LE-s csónakmotorok, egyhengeres kivitelűek

  • már a legkisebb csónakmotorok (2,5 LE, 3,5 LE) is rendelkeznek szivattyús olajozással, olajnyomás kimaradás védelemmel, beépített tankkal
  • Súlyuk 17 kg, hosszú 508 mm és rövidtriebes 381 mm kivitelben
  • 0-1 váltóval készülnek, kiválóan alkalmasak kisebb horgászcsónakok, gumicsónakok, fedélzeti bocik hajtására
  • a gyors és könnyű indítást – CDI gyújtás – elősegíti a beépített automatikus dekompressziós szelep (nem szakad le az ember válla a berántásnál)
  • kipufogás a propelleren keresztül

A Mercury 4/5/ 6 LE-s csónakmotorok rendelkeznek a kicsik összes jó tulajdonságával, kiegészítve a következőkkel

  • hátra -0-előre váltó, CDI gyújtás
  • dekompressziós szeleppel a könnyű indításhoz
  • 4 LE-nél beépített tank
  • 4 LE Sailpower beépített generátorral vitorlások és kisebb vízenjárók világítására
  • súlyuk 25 kg, kipufogás a propelleren keresztül hosszú- és rövidtriebes kivitelben, kézi indítással
  • 6+1 fokozatú trimmállással
  • 5 és 6 LE-nél 12 l-es külső tankkal csatlakozó csővel és kézi szivattyúval

A hivatalos szabályozás szerint 4,0kw ~ 5 LE teljesítményig nincs szükség jogosítványra – ezért ezek a Mercury csónakmotorok a horgászok kedvencei.

Mercury 8/ 9,9/ 15 LE-s csónakmotorok, kéthengeres kivitelűek

  • súlyuk 38 kg, illetve 50 kg, ezeket a csónakmotorokat, horgász- és gumicsónakokhoz még elviheti  az ember kézben
  • 12,5 l-es tankkal kerülnek szállításra A 8 és 9,9 LE-s csónakmotorokat kombinált gázkar/váltó megoldással szállítják
  • egykaros üzemelésűeknek is hívják őket. A 15 LE-s motor váltókarja ráépített a csónakmotor előlapjára, nem kell hátrahajolni itt sem a váltáshoz
  • a motorok kézi vagy elektromos indításúak távirányítóval rendelés szerint, készülnek rövid- és hosszútriebbel
  • a Mercury 8 LE-s négyütemű motorja kapható gázkarról vezérelhető elektromos indítású modellként is (H jelű modellek)

Mercury 25/30/ 40 LE-s csónakmotorok, háromhengeres kivitelűek

  • itt jelenik meg az EFI jelölés, amely elektronikus üzemanyag befecskendezést jelent, biztosítja a csónakmotorok alacsony üzemanyag fogyasztását, kombinálva a magas indítónyomatékkal és teljesítménnyel
  • olajnyomás kimaradást vagy olajnyomás esést fény és kürt jelzi a vezetőnek
  • rövid- és hosszútriebes csónakmotorok
  • vízhűtéses üzemanyaghűtő biztosítja a csónakmotor nyugodt üzemét extrém körülmények között is
  • a 25-ös és 30-as csónakmotorok kézi és / vagy elektromos indítással, távirányítással rendelhetők, kézi indítású csónakmotorok egykezes váltó / gáz üzeműek rövid és hosszútriebes kiszerelésben
  • a 40-es csónakmotor már csak elektromos indítással, távirányítóval rendelhető
  • 25 LE -nél megjelenik a hidraulikus csónakmotor trimmelés, ennek vezérlése a távirányítóról és a motor oldaláról lehetséges (csak hosszútriebes csónakmotoroknál)

Mercury 50/ 60/ 80/ 100/ 115 LE-s kivitelben négyhengeresek, természetesen ezek a csónakmotorok már mind az előbb említett EFI kivitelben készülnek

  • az 50-es és 60-as csónakmotorok még mint a kisebbek 2 szelepes technikával kerülnek szállításra, 80 LE felett megjelenik a 4 szelepes technika, mellyel a Mercury csónakmotorok egyedülállóak a piacon
  • 60 LE-nél megjelenik Big Foot kivitel, amely erősített (~ 33 %-al erősebb) hajtóművet jelent nagyobb hajótestek lassú hajtására és belép a desmodromikus váltórendszer is, amely biztosítja lágy váltást
  • 40 LE-től a csónakmotorok felszerelhetők Smart Craft motormanagement rendszerrel. Ezen esetben a csónakmotor minden adata leolvasható a képernyőről, a hajó és a környezet összes jellemzőjével együtt
  • lehetőség van hosszú, extrahosszú triebbel történő szállításra is
Mercury Veradó csónakmotorok műszaki jellemzői
  • Négyhengeres Veradó csónakmotorok 1732 cm3 hengerűrtartalom
  • 135/ 150/ 175 LE-s kivitelben, 231 kg súllyal, valamint
  • hathengeres Veradó csónakmotorok, 2600 cm3 hengerűrtartalommal
  • 200/ 225/ 250/ 275/ 300 LE-s kivitelben, 288 kg súllyal

A Veradó csónakmotorok működése, jellemzői:

Négyütemű csónakmotorok, digitálisan vezérelt üzemanyag befecskendezéssel, kompresszoros közbenső levegőhűtéses töltéssel, elektronikusan szabályozva, digitális vezérléssel működnek.

  • Smart Craft motormanagement – minden motoradat a képernyőre hívható a hajó adataival együtt
  • DTS – digitális gázadás és váltás kábelkapcsolat a motor és a távirányitó között
  • elektro hidraulikus szervokormányzás
  • hangszigetelt motorfelsőrész
  • hangolt kipufogórendszer (Porsche design)
  • vibrációmentes működés
  • programozható trimmelő rendszer
  • L, XL, XXL triebhosszúságben lehetőség van ellenforgású motorok szállítására is

A Veradó csónakmotorokat extrém gyorsulási és sebességértékek, hatalmas nyomatékok jellemzik, alacsony súlyok, fogyasztási értékek mellett.

Mercury Optimax csónakmotorok

Műszaki jellemzők:

Három hengeres 75/90/115 LE-s valamint hathengeres 135/150 LE-s 2500 cm3-es és hathengeres 200/225/250 LE-s 3032 cm3-es kompresszoros, levegőtöltéses, kétfokozatú direkt üzemanyag befecskendezéses csónakmotorok (DFI).

Kipufogás: résvezérléssel kerül megoldásra ( hörgőszelepek) – emissziós értékek jobbak az EPA által előírtaknál (Garda tó képes motor).
Az Optimax csónakmotorban több mint 40 érzékelő figyeli a motoradatokat és avatkozik be változás esetén az optimális fogyasztás, teljesítmény kipufogási viszonyok érdekében.

  • 50 %-al alacsonyabb fogyasztás a megfelelő teljesítményű kétütemű csónakmotornál
  • extrém gyorsulási értékek
  • L, XL, XXL triebhosszúsággal szállíthatók a csónakmotorok, valamint lehetőség van ellenforgású csónakmotorok szállítására is
  • powertrimm, elektromos indítás, távirányítás, generátor a széria felszereléshez tartozik
  • lehetőség van DTS vezérlésű-távirányítású motorok szállítására is
  • alacsony súly a résvezérléses kipufogás technika következtében (könnyebb mint a négyütemű és Veradó motorok)
  • négyütemű csónakmotoroknál is alacsonyabb üzemanyag fogyasztás
  • alacsony zajszint – alacsonyabb, mint egy négyütemű csónakmotor
  • Smart Craft motormanagement használata – alacsonyabb üresjárati fordulatszámot jelent, folyamatosan követhető a motor és a hajó összes fontos jellemzője, adatai
  • olajozási rendszer: multipoint olaj befecskendezésű rendszer.

javasolt olaj: Mercury Optimax DFI olaj

Mercury Optimax csónakmotorokat javasoljuk a könnyű súlyú hajókra, melyekkel ennek ellenére nagy teljesítményeket akarnak elérni vagy ahol a négyütemű csónakmotorok súlyát nem engedi meg a hajó kivitele.

Általános jelmagyarázat Mercury 4 ütemű, Mercury Optimax és Mercury Verado motorokhoz 

A Big Foot (BF) modellek megerősített hajtóművel kerülnek szállításra.

A betűjelzéseknek a következő jelentése van:

M kézi indítás
H vezérlő kar (kormány+gáz)
E elektromos indítás távirányítóval
EFI elektronikus üzemanyag befecskendezés
PT powertrim
ELPT elektromos indítás távirányítóval, powertrimmel
L hosszú trieb 20″ (508 mm)
XL extra hosszú trieb 25″ (635 mm)
XXL extra extra hosszú trieb 30″ (762 mm)
CXL balra forgó – ellenforgó propeller, extra hosszú trieb
CXXL extra-extra hosszú trieb, ellenforgású motor
Big Foot megerősített hajtómű (állórész)
GA gáz rásegítéses trim rendszer
F négyütemű motor
Optimax optimax motor
ELH elektromos indítás gázkarral, gázkaron indító és leállító kapcsolóval
ELT elektromos indítás távirányítóval, hosszú trieb, elektromos motorbillentés (trim)
DTS digitális gázadás és váltás