Scavenger Backwater seprűs motor

Ez egy úgynevezett “seprűs” motor, amely egy régóta ismert és hazánkban is használatos, de mára már elfeledett csónak meghajtási módjának újraépített, korszerűsített, a mai igényeknek megfelelő változata, amit az USA-ban szériában gyártanak.
A meghajtást a Honda léghűtéses négyütemű motorjai 4,8 LE-től 21 LE-ig terjedő nagyságban biztosítják önindítós valamint kézi indításos kivitelben.

 A Scavenger Backwater motor előnyei: 

– Nagy manőverező képesség. A rendkívül praktikus, nagy méretű kormányfogantyú segítségével egyik pillanatról a másikra megváltoztathatjuk a haladás irányát, akár 180°-al elfordítható a hajtás.
– Menet közben a motor vezérlő fogantyúja bármely pozícióban könnyen elérhető.
– Biztonsági kapcsoló standard felszerelés minden Scavenger modellen.
– A motor egy könnyen cserélhető, kevlár erősítéses ékszíjjal hajtja meg a propellertengelyt, amely a propeller megakadása, ütközése esetén elnyeli a fellépő rántásokat, ütéseket a szíj megcsúszásával.
– A propeller úgy lett tervezve, hogy elbírja a víz alatti roncsok, akadók által okozott ütéseket is.
– Léghűtéses, négyütemű, alacsony fogyasztású meghajtó motor, amely független az esetlegesen zavaros, koszos, iszapos víztől, amelyen a csónak halad.

Ez az acél csiga rendkívüli terhelésekre lett tervezve.

Műszaki adatok, jellemzők

 

Típus Meghajtó motor Indítás Seprű-hosszúság(cm) Össztömeg(kg) Max. sebesség, 2×1,2m könnyű
ALU csónak esetén
Típusa Teljesítmény,
LE
SB 10F/ 4,8 M Honda GX 160 4,8 LE kézi 183 30 10-20 km/h*
SB 20F/13 M Honda GX390 13 LE kézi 201 63
SB 20F/13E Honda GX390 13 LE elektromos 201 63
SB 30F/21E Honda GX630 21 LE elektromos 201 78

* A sebesség a csónak hajtásától, tömegétől és terhelésétől függően nagy mértékben eltérhet.